SEO

A reklámokra fordított összeg jelentősen megtérül vállalkozásunk számára – az online térben is.

Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat – legyen az kis, közép vagy akár nagyvállalkozás – amikor meg kell tervezni az adott évben reklámokra, marketingre elkölthető összeg mennyiségét. Ez a tevékenység, amellett, hogy némiképp fájó pont lehet sokak szemében, hiszen mégiscsak a vállalkozás nyereségéből vesszük el kvázi a tőkét – mégis hosszú távon sokszorosan megtérülhet, hiszen egy jó márketing-stratégiával jelentős mennyiségű új ügyfelet – és ezáltal – új megbízást szerezhetünk üzletünk számára.

Nagyvállalatok esetében profi csapat áll a háttérben, ők tudják és kalkulálnak is ezzel az éves összeggel, ellenben a kis-közép vállalkozások sokszor úgy vélik, hogy elég, ha a közösségi médián keresztül egy-egy bejegyzés formájában néha mutatják az aktivitásukat, s ez elég ahhoz, hogy jöjjenek az új vevők. Nos, sajnos ez a legtöbb esetben kevésnek bizonyul.

Mi kell a jó Online Marketing stratégiához?

A közösségi platformokon való aktivitás vagy jelenlét első lépésnek jó ötlet, de ha hathatós támogatást szeretnénk vállalkozásunknak, érdemes felkeresni egy kifejezetten ezzel foglalkozó szakembert, vagy céget, amely számunkra és üzletünk számára, egyénileg meghatározott stratégiát dolgoz ki, valamint javaslatokat tesz a reklámozás tekintetében. A legpraktikusabb formája ennek talán a linképítés.

Linképítés? Az meg micsoda?!

Doing businessA technika nem újkeletű, mégis sokan egyáltalán nem ismerik az ebben rejlő lehetőségeket. Lényegében más – erősnek számító weboldalakról – az Ön vállalkozásának oldalára hivatkozó link segítségével elérjük, hogy fokozatosan, apránként előrébb kerüljünk a Google organikus (tehát nem a vásárolt helyezések általi) találati listában.

Minél előrébb jelenünk meg a találatok között, annál nagyobb eséllyel fogunk újabb és újabb látogatókhoz, s ezáltal potenciális megrendelőhöz eljutni és új megrendelésekre szert tenni. A mennyiséggel szemben mindenképpen érdemes a minőségre utazni, mert tíz darab ezer karakteres rövidke cikk kevesebbet érhet, mint egy jól összerakott, hosszabb terjedelmű link egy ismertebb oldalon.

Összességében tehát elmondható, hogy érdemes vállalkozásunkat minden oldalról megtámogatni, legyen szó akár az online, akár az offline marketingről. Manapság sokan tájékozódnak egyes szolgáltatásokról az internet segítségével, s egyáltalán nem mindegy, hogy mi is ott vagyunk-e a listában, vagy csupán egyfajta régimódi módszerrel „szórólapozunk” a környékünkön, bízván a jószerencsében, hogy majd ennek segítségével jönnek az új ügyfelek.

Összefoglalva még egyszer a fentieket, a jó online marketing alapja:

  • Prémium linképítés, (Próbáljunk a minőségre és ne a mennyiségre építeni)
  • Megfelelő terjedelmű, érdekes bejegyzések, cikkek partneroldalakon,
  • A marketingen kívül is próbáljuk munkánkat a tőlünk telhető legjobb és legmagasabb színvonalon végezni, (ez talán alap minden vállalkozás esetében)
  • Nyugodtan kérjük meg jelenlegi ügyfeleinket, hogy értékeljenek minket a különböző internetes felületeken (pl. Google cégek, Facebook, stb.)

Amennyiben lelkiismeretesen és a legmagasabb tudással végezzük munkánkat egy jó márketinggel szárnyakat kaphat ismertségünk az online térben is, s ez hosszú távon biztosan hírünket viszi majd, ami pedig új munkákhoz juttat minket. Éljünk hát ezzel a lehetőséggel is.